Tisdag 24/11

Tisdag, det är exakt en månad till julafton och exakt en dag till jag kommer hem. Idag är det verkligen sista arbetsdagen här i detta hus. Det känns lite konstigt men med gott samvete så ska det blir så skönt att komma hem till sitt kära hem till allt man har hemma. Jag behöver närhet av dem jag tycker om,då mår jag som bäst! Denna dag har börjat som vanligt. Regnigt och dant! Diskat och städat köket så det är fint för kvällen! Har även stdädat och rengjort soffan i tv-rummet. Så lite har jag haft och göra men mer än så blir det nog inte. Jag sitter nu på mitt rum och packa ner det sista. Ska snart ta och äta lunch,pasta och köttfärsås ska de bli! Tänkte jag skulle ut och springa en sista gång om det inte regna. Sen ska jag hämta pojkarna från skolan! Dem ska ha kompisar här ikväll. Sam,s bästa kompis, med barn kommer. Jag har varit barnvakt åt dessa en gång så jag vet och känner dem väl. Så det är fullt hus och hejdå kalas som väntas! Jag hade tänkt att baka en kladdkaka men jag skippa det eftersom hon redan köpt chokladtårta,glass,muffins och massa bakverk. Så jag tror vi klara oss på den söta fronten ikväll. Vi ska äta god mat och massa med efterrätter idag! PARTY PARTY som barnen sa! Jag berätta om kvällen senare! Nu är det lunchtime!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0